Sambil Mandi Laut, Sambil Jadi Cantik!

Sape suka mandi laut tu, ada berita baik untuk korang.  Sebenarnya air laut mampu dalam menyembuhkan masalah-masalah kuli korang tau!  Bunyi macam tak logik tapi tu la hakikatnya.  Tak sangka, dengan air laut pun boleh jadi cantik tau!


Related image
Gambar Hiasan

Antara masalah kulit yang boleh dirawati dengan air laut adalah:

1.  Sembuhkan luka
Air laut boleh sembuhkan penyakit atau iritasi kat kulit korang yang boleh jadi penyebab luka ringan tau.  Sebab air laut terkandung garam dan potasium klorida yang efektif dalam penyembuhan kulit.

                                         Image result for parut luka

2.  Pengubat jerawat
Garam pada air laut juga mampu sembuhkan jerawat ye.  Banyakkan rendam kulit korang dalam air laut untuk cepat sembuhkan jerawat tu.


3.  Kulit jadi bercahaya
Memandangkan air laut ada banyak mineral, maka ia mampu menjadikan kulit makin segar dan bercahaya sebab air laut terkandung magnesium yang tingkaktkan kelembapan kulit.
                                       Image result for hijab laut


4.  Ransang sel kulit baru
Garam air laut akan lepaskan racun dari kulit dan bertindak sebagai pengelupas sekali gus menggalakkan pertumbuhan sel kulit baru.


Kalau korang yang tak biasa mandi air laut sebab takut kulit jadi miang, boleh aja korang consume Dianz Vitamin untuk atasi masalah kulit korang tu.  Amalkan secara konsisten, biar kulit korang bertambah peloles dari biasa ye! 
                                        Image result for dianz vitamin premium


Lepas ni tak payah nak belanja mahal dah kalau nak rawat masalah kulit korang tu.  Cukup sekadar mandi kat pantai aje ye!  Tapi sambil mandi tu jangan lupa pakai sunscreen ok, biar terjaga kulit korang tu!  Semoga korang mendapat manfaat dari tips hari ini! 

Comments