Manis Dalam Kecantikan, Baru Manis Dalam Senyuman!

Semua orang tau gula ni berfungsi sebagai pemanis untuk makanan dan minuman kan?  Tapi hati-hati jangan terlebih manis pulak.  Sebab kan tak baik untuk kesihatan.  Tapi tak ramai orang tau sebenarnya gula ni bagus untuk kecantikan jugak.


Image result for hijab senyum
Gambar Hiasan


Antara kegunaan gula dalam kecantikan yang korang boleh manfaatkan adalah:


1. Skrub bibir
Bibir kering & menggelupas keteww?  Why not basahkan jari korang dengan air kemudian lumurkan dengan gula.  Selepas tu, gosok dengan lembut pada bibir ye. 

Image result for skrub bibir


2.  Skrub muka
Skrub gula pada muka berfungsi dalam membersihkan, melicinkan dan melembutkan kulit korang.  Campur satu sudu gula, satu sudu tepung beras dan satu sudu susu segar.  Satukan campuran tadi kemudian gosok di wajah selama 5 minit.  Bair kering lepas tu bilas dengan air sejuk.


3.  Skrub badan
Nak bersihkan kulit tubuh korang dengan gula pun boleh.  Campur 3 sudu minyak sayur (pakai minyak zaitun lagi okay) dan 4 sudu gula.  Kemudian sapu pada badan dan gosok perlahan-lahan sebelum bilas dengan air panas suam.

Image result for skrub  badan



4.  Tumit kaki kasar
Kalau tumit kaki dah kasar tu, why not sapu skrub gula & campuran minyak pudina.   Gula membantu menyingkirkan sel kulit mati dan minyak membantu melembapkan serta melembutkan tumit kaki.


Selain tu jugak, sambil-sambil pakai skrub gula tu consume la sekali Dianz Vitamin.  Sebabnya, Dianz Vitamin akan menggalakkan lagi proses dalam merawat kulit korang tu.  Barula lagi pantas kesannya kan.  :blush:

Image result for dianz vitamin premium


So, jangan fikir gula setakat nak bagi maniskan minuman/makanan korang aje ye.  Sebab gula pun bagus untuk kecantikan korang jugak.  Jangan lupa amalkan selalu tips-tips ni okay.  Kurangkan manis dalam minuman, lebihkan manis pada kecantikan hehehe! 

Comments