Bekas Jerawat Makin Bertambah? Follow Cara Ni Aje Gais!!!

Masalah jerawat memang sering menjadi masalah utama buat mereka yang dah baligh.  Selalunya, bila jerawat dah surut mesti akan meninggalkan kesan betul tak?  Lepas tu pulak, nak hilangkan kesan jerawat tu sikit punya lama.  Dalam nak tunggu kesan jerawat lama hilang, timnul pulak jerawat baru.  Stress jadinya tau.


Image result for hijab jerawat



Tapi usah khuatir, usah bimbang.  Kalau rasa tak sabar sangat nak hilangkan kesan jerawat tu apa kata korang ikuti petua-petua ni dengan hanya menggunakan bahan-bahan ni:



1.  Aloe vera
Guna gel aloe vera dan sapu pada bekas jerawat selama 30 minit kemudian bilas.  Aloe vera bagus dalam melembabkan kulit & membaiki struktur kulit secara keseluruhan.
                                             Image result for aloe vera

2.  Soda Penaik
Kristal sodium berkarbonat dalam soda penaik berfungsi dalam memulihkan parut & memperbaiki kulit tau.  Caranya, sapu 2-3 sudu teh soda penaik dengan air suam.  Sapukan pada bahagian jerawat selama beberapa minit.  Lepas tu, bilas macam biasa.


3.  Timun
Timun yang kaya dengan khasiat Vitamin A, vitamin C dan magnesium sesuai untuk hilangkan bekas jerawat.  Just sapu aje hirisan timun pada kawasan bekas jerawat ok. 
                                       Image result for timun


4.  Madu asli
Ambil madu asli yang organik dan sapu pada bekas jerawat.  Biar sampai kering dan ia akan meresap pada kulit.


5.  Dianz Vitamin
Nak cara lagi cepat dan berkesan?  Consumela Dianz Vitamin.  Berfungsi dalam mengatasi masalah bekas jerawat dan segala masalah kulit yang lain.  Bila masalah kulit dapat diatasi, baru kulit makin bertambah peloles!  :blush:
                                               Image result for dian vitamin premium


Cara-cara ni mudah untuk dipraktikkan dan bahan-bahannya pulak mudah didapati di pasar raya.  Pastikan korang amalkan secara konsisten insyaAllah masalah bekas jerawat akan selesai dengan mudahnya.  Selamat beramal chuolls!  :grin:


Comments