Mudah Aje Kalau Nak Kulit Cantik Cara Islam Ni.

Dalam agama Islam, penjagaan kulit wajah turut dititik beratkan dalam kehidupan seharian.  Adakala kita selalu amalkan macam-macam tips kecantikan tapi kulit wajah kita still kusam dan tak bermaya.  Korang pernah terfikir tak kenapa?  Cuba bare in mind dari mana kecantikan tu datang? 


Image result for muslimah cantik
Gambar Hiasan


Sebelum jawab soalan tu, apa kata korang amalkan tips-tips ni kalau nak dapatkan kulit wajah yang cantik.

1.  Selalu berwuduk
Bila kita selalu berwuduk, secara tak langsung wajah kita akan berseri.  Pokok pangkalnya, jangan tinggal solat ye.

Related image


2.  Minum air suam lepas bangun tidur
Sebelum gosok gigi dan mandi, amalkan minum air masak lepas bangun tidur.  Caranya, biar air dalam mulut selama 10 saat sambil selawat 3 kali.  Lepas tu barula telan ye.  Air liur basi ada enzim yang bagus untuk kulit tau.


3.  Urut wajah dengan selawat
Urut wajah dengan air dari bawah dagu sampai ke dahi beserta dengan selawat 3 kali.  Buat setiap hari ye. 

Image result for muslimah cermin



4.  Berdoa ketika tengok cermin
Masa tengok cermin, amalkan doa dan selawat pada kedua tapak tangan sambil niat agar wajah diindahkan seperti Nabi Yusuf A.S.  Amalkan setiap pagi, insyaAllah dapat kulit yang cantik tu.


5.  Consume Dianz Vitamin
Sambil tu jugak, korang boleh consume Dianz Vitamin untuk dapatkan kulit idaman korang.  Pastikan consume secara konsisten dan niat kecantikan itu untuk Allah SWT, pasti Allah makbulkan niat korang. 

Image result for dianz vitamin premium


Menjawab soalan tadi, kecantikan kita sebenarnya datang dari Allah SWT.  Kalau kita sentiasa mengingati Dia dalam waktu mendapatkan kulit lebih cantik insyaAllah akan dipermudahkan.  Selamat beramal guys! 

Comments