Minyak Kelapa Serlahkan Kecantikan Kulit!

Selalu kita dengar ramai yang pakai produk kecantikan untuk jaga kecantikan kulit aje kan?  Tapi pernah tak korang dengar orang gunakan minyak kelapa untuk kecantikan kulit?  Mostly banyak guna minyak kelapa untuk rambut aje.  Sebenarnya, minyak kelapa pun bagus untuk kecantikan kulit korang.

Image result for minyak kelapa



Antara manfaat kecantikan dari minyak kelapa adalah:

1.  Hilangkan jerawat
Kandungan asam larut dalam minyak kelapa bertindak sebagai antiseptik untuk lawan bakteria jahat penyebab kemunculan jerawat. 

 
                                          Image result for hijab jerawat

2.  Melembabkan wajah dan bibir
Minyak kelapa kaya dengan Vitamin E yang boleh melembabkan wajah dan bibir.  Guna sedikit minyak kelapa dan sedikit gula, sapukan pada bibir kalau bibir kering.


3.  Cleanser
Kalau nak guna minyak kelapa sebagai cleanser pun boleh.  Sapu minyak kelapa pada seluruh kawasan wajah, lepas tu buat teknik urutan dengan lembut dalam bentuk pusingan.

                                          Image result for  washing face


4.  Putihkan kulit
Haaa, minyak kelapa pun boleh putihkan kulit hokay!  Caranya, sapu wajah dengan minyak kelapa sebelum tidur.  Buat dalam dua kali seminggu dan lihat hasilnya nanti.  :blush:


Selain tu jugak, korang boleh gunakan alternatif lain seperti Dianz Vitamin untuk dapatkan kulit yang cantik dan cerah.  Consume dengan konsisten dan jaga pemakanan agar keberkesanan Dianz Vitamin jadi lebih padu!  :heart_eyes:
                                           Image result for dianz vitamin premium


Tak ramai orang tau pasal kehebatan minyak kelapa untuk kecantikan kulit.  So guys, korang sambil amalkan tips-tips ni jangan lupa bagitau sedara-mara & kawan-kawan korang sekali biar sama-sama dapat kulit cantik!  :sunglasses:

Comments