Kulit Nampak Muda Dengan Buah-Buahan!

Umur kita semakin meningkat, kita akan jadi semakin sibuk.  Adakala, kita sibuk sampai tak sempat nak jaga kesihatan dan kecantikan muka kita sendiri.  Last-last, kulit jadi semakin kusam dan nampak berkedut lagi-lagi kat bahagian wajah.  Malu woo kalau orang cakap kita tua sebelum usia.  Nak buat rawatan kulit wajah kat luar pulak banyak yang mahal. 


Image result for awet muda hijab
Gambar Hiasan


Tapi korang janganlah putus asa.  Sebenarnya, kalau korang nak kembalikan awet kuda pada kulit wajah korang tu boleh aja kalau pakai buah-buahan.  Kan buah-buahan banyak khasiatnya.  Antara buah-buahan yang sesuai untuk rawatan kulit wajah korang tu adalah:


1.  Mangga
Mangga kaya dengan vitamin A & C yang mampu hasilkan set kulit jadi lagi lembut dan muda.  Ambil mangga yang dikupas dan dihiris dan putih telur kemudian kisar sampai sebati.  Kemudian sapu kat wajah korang   Biar selama 15 minit dan lepas tu basuh dengan air bersih.  Akhiri dengan losen wajah.


Image result for buah mangga



2.  Tomato
Tomato terkenal dengan kandungan lycopene yang boleh lindungi sinar UV.  Tampal hirisan tomato pada wajah.  Tak pun, hancurkan tomato dan jadikan topeng wajah sebelum tidur.


3.  Timun
Jadikan pengambilan jus timun sebagai minuman harian sebab timun mampu melembabkan kulit korang.  Ambil 1 cawan nenas, 1/2 timun dan 1/2 epal dan kisar.  Kemudian minum, jangan tak minum tau.  Baru toksin dalam badan korang boleh keluar secara semula jadi. 
Image result for timun



4.  Strawberry
Sumber vitamin C dalam strawberry mampu cerahkan kulit korang.  Hancurkan tiga biji strawberry, dan sapu kat wajah.  Biar selama 10 minit & lepas tu bersihkan dengan air bersih.


5.  Limau gedang
Pengambilan buah gedang boleh mempertahankan kulit korang dari pencemaran sebab ia mengandungi antioksida.  Rasanya memang pahit, tapi korang boleh jadikan ia sebagai salah satu bahan dalam salad ok.  :wink:
Image result for limau gedang


Buat korang yang rasa lambat sangat nak dapatkan kulit awet muda dengan tips-tips tadi, korang boleh jugak consume Dianz Vitamin
.  Sebab vitamin ni bertindak sebagai makanan tambahan korang yang membantu dalam mendapatkan kulit kembali anjal dan pulih seterusnya menjadikan kulit korang jadi nampak lebih muda secara semula jadi! 

Image result for dianz vitamin premium


So natijahnya, rajin-rajinkanlah diri korang amalkan tips-tips ni sebab selain daripada boleh didapatkan di mana-mana & murah, korang pun boleh dapatkan kulit awet muda idaman korang dengan cara lebih mudah.  Selamat beramal chuolls!!  :sunglasses: 

Comments