Periksa Dulu, Baru Pakai!

Selalu kalau mana-mana wanita nak memakai apa-apa produk kecantikan, cukup jarang nak periksa kandungan pada produk kecantikan tu.  Bukan ape, taku kandungan dalam produk kecantikan tu tak sesuai dengan jenis kulit kita.  Last-last masalah kulit lain pulak yang datang.   Bila pakai ikut suka aje, mulala datang masalah-masalah kulit yang korang sendiri undang.

Image result for brandless beauty products


So apa kata kita tengok tanda-tanda yang menunjukkan produk tu tak sesuai dengan kulit korang:

1.  Kulit kering & menggelupas
Biasanya bila produk tu terlalu kuat, ia mengakibatkan kulit korang kering dan menggelupas.  Berhenti guna produk tu dan pakai moisturizer untuk lembabkan kembali kulit korang.
Image result for kulit kering




2.  Benjolan
Kalau tiba-tiba ada benjolan tu tandanya kulit korang sensitif dengan produk tu.  Pakai produk penjagaan wajah yang mengandungi AHA atau BHA untuk kurangkan kebenjolan tersebut.


3.  Terbakar & pedih
Bila korang rasa kulit korang terbakar & pedih, cepat-cepat hentikan guna produk tu.  Sebaiknya, pakai krim untuk legakan kembali kulit korang.

Image result for kulit terbakar


4.  Kulit
makin berminyak
Produk yang ada oil-control atau korang cuci muka pakai air suam boleh sebabkan wajah bertambah kering dan hasilkan lebih banyak minyak.  Cuba pakai produk penjagaan wajah yang ada hyaluronic acid untuk tingkatkan kadar air dan buat wajah jadi halus.


5.  Jerawat
Jerawat muncul secara mendadak tu tandanya produk kecantikan korang tidak sesuai dengan kulit korang.  Ganti produk tu dengan jenis water based.

Image result for hijab jerawat



Bila dah ada masalah kulit macam ni, disyorkan untuk korang consume Dianz Vitamin untuk korang dapatkan kembali kulit wajah yang lebih bersih, halus, licin dan peloles.  Sebaiknya, consume secara konsisten dan sentiasa ikut pantang larang sewaktu pengambilan Dianz Vitamin baru lagi cepat misi korang untuk dapatkan kulit peloles!  :blush:

Image result for dianz vitamin premium


So guys, make sure kalau nak beli produk kecantikan lepas ni sila periksa dulu kandungannya.  Kalau korang lebih berhati-hati, insyaAllah makin mudah urusan korang nak dapatkan kulit cantik tu. 
:sunglasses:

Comments