Pakai Limau Dapur Pun Boleh Cantik!!!

Kat rumah korang ade banyak limau tak?  Selain dari korang buat sebagai penyedap makanan atau limau ais, korang pun boleh manfaatkan limau untuk kecantikan tau!  Sebenarnya limau mengandungi Vitamin C yang memang baik untuk kesihatan dan kecantikan kulit.


Image result for limau


Kebaikan dari limau yang boleh kita manfaatkan untuk kulit kita adalah:

1.  Melembabkan kulit wajah
Vitamin C menjadi penghalang kulit dari selalu kehilangan air yang banyak agar kelembapan kulit wajah boleh kekal lama.  Jus limau pun boleh jadi nutrien tambahan untuk lembapkan kulit wajah korang tau.

Image result for hijab kulit wajah
Gambar Hiasan

2.  Cerahkan kulit wajah

Vitamin C dalam limau juga mampu melembutkan kulit wajah & kurangkan kekusaman kulit korang.  Maka, ia bertindak mengeluarkan kolagen dalam kulit.  Kesannya, kulit akan jadi lebih cerah dan kekal awet muda.


3.  Hilangkan kesan penuaan
Antioksidan dan vitamin C dalam limau boleh menyimpan sel-sel kulit mati dan menyembuhkan kesan luka dengan cepat.  Malah,  mampu juga melegakan kesan kulit kemerahan dan melenyapkan eyebag korang.

Image result for hijab awet muda
Gambar Hiasan

4.  Rawat masalah jerawat

Limau juga mengandungi Alpha Hydroxy Acids (AHA) di mana ia berfungsi menghalang liang-liang yang tersumbat serta mengatasi masalah jerawat.


Selain tu jugak, buat korang yang risau dengan kesan sampingan atau tak yakin dengan tips-tips ni jangan risau.  Dianz Vitamin sedia membantu korang.  Diformulasikan dengan pelbagai kandungan yang bagus untuk kulit, sesuai untuk korang yang pentingkan kesihatan dan kecantikan kulit agar kulit kekal peloles sentiasa.


Image result for dianz vitamin premium


Sekarang terbuktilah bahawa limau ni memang bagus untuk dijadikan sebagai bahan kecantikan kulit selain daripada dijadikan sebagai air limau ais.  Biar pun bersifat asidik tapi banyak manfaat kita boleh dapat dari buah limau ni! 

Comments