Jangan Rasa Diri Tu Dah Cantik Kalau Tak Buat Perkara Ni!

Tak guna jugak kalau korang selalu bermimpikan wajah kulit wajah yan cantik tapi tak jaga kebersihan dan kecantikan wajah betul tak?  Jangan korang kata takde alasan pulak nak jaga sebab busy, sedangkan nak jaga wajah ni sebenarnya perkara paling mudah dan tak melecehkan langsung.

Image result for hijab cantik
Gambar Hiasan

Kalau nak dapatkan kulit wajah yang bersih dan cantik, mulakan langkah pertama korang dengan amalkan tips-tips ni dahulu:

1.  Basuh wajah sebersihnya
Pilih pencuci wajah yang sesuai dengan kulit wajah.  Jangan campur dengan jenama lain.  Kalau cuci tu jangan banyak sangat buih, sebab tu boleh sebabkan kulit korang cepat kering.

                                      Image result for muslimah cuci muka

2.  Pelembab kulit
Kulit sememangnya akan menghasilkan minyak semulajadi.  Tapi boleh jadi kering disebabkan tekanan dan cuaca panas.  Better pilih pelembab yang ringan macam losyen.  Buat mereka yang kulit berminyak, guna pelembab yang ada fungsi penyerap minyak berasaskan air.
 

                                       Image result for pelembab kulit

3.  Perlindungan UV
Kalau terdedah dengan matahari terlalu lama, boleh sebabkan kulit jadi kedut dengan cepat.  So rajin-rajinlah pakai krim perlindungan UV kalau ada kat luar.
                                       Image result for hijab pantai

4.  Consume Dianz Vitamin
Korang ada masalah kulit macam jerawat, tona tak sekata, atau parut?  Rajin-rajinkan consume Dianz Vitamin secara konsisten.  Berfungsi dalam merawat dan mengatasi masalah kulit korang agar kulit wajah korang menjadi lebih licin, cantik dan peloles! 
                                        Image result for dianz vitamin premium

Tips-tips ni takkan menjadi kalau korang jarang amalkan.  Sebaiknya, luangkan sedikit masa untuk amalkan kesemua tips ni secara kerap.  Barulah lepas ni senang nak dapatkan kulit wajah yang cantik. 

Comments