Duk Buang Masa Depan Cermin Lagi, Tapi Tak Amalkan Tips-Tips Ni!

Asyik-asyik duk menghadap cermin pakai make up kalau nak keluar rumah.  Korang tak terfikir ke nak jadi cantik secara semula jadi?  Ye la, sekali sekala nak merasa natural beauty jugak kan?

Image result for hijab pakai make up
Gambar Hiasan

Kalau nak, apa kata sis-sis sekalian follow petua-petua ni:

1.  Jaga kulit konsisten
Rutin seperti membersih, toning dan melembap adalah penting untuk kulit sihat.  And pastikan pakai produk yang sesuai dengan kulit korang.
Image result for hijab foundation


2.  Bahan semula jadi

Pakai produk kulit yang mengandungi bahan semula jadi.  Kalau boleh, jauhkan dari produk yang mengandungi bahan seperti paraben, petrochemicals dan sulfat yang boleh merosakka  kulit korang.


3.  Lindungi kulit
Bila keluar rumah, pastikan korang sapu krim sunscreen bagi menjaga kelembapan dan melindungi kulit korang dari sinaran matahari.  Pakai jenis yang SPF 30 minimum sebelum keluar rumah tu ye.
Image result for sunscreen no brand



4.  Supplemen Kesihatan
Sambil anda amalkan diet seharian korang, disyorkan jugak korang sertakan sekali dengan supplemen yang sesuai dengan korang.  Jangan abaikan langsung pemakanan seharian korang jugak tau.


5.  Consume Dianz Vitamin
Haa, korang pening tak tau nak amalkan supplemen mana dalam diet seharian korang?  Apa kata korang cuba consume Dianz Vitamin je.  Bertindak dalam memulihkan masalah kulit korang dan menyelesaikan masalah jerawat serta tona kulit tidak sekata, sesuai untuk korang yang mementingkan kecantikan kulit.  :kissing_heart:

Related image



Bila amalkan tips-tips ni, pastikan korang buat secara konsisten.  Kalau korang dah selalu amalkan, insyaAllah lepas ni tak perlu mekap pun nak jadi cantik! 

Comments