Cantik Dengan Garam Aje Guys!

Selalu orang pakai garam untuk masakan, tapi percaya tak korang pun boleh jadi cantik dengan garam?  Serius guys, sebab garam ada pelbagai manfaat untuk kesihatan dan kecantikan kulit korang.  Malah ramai orang menggunakan garam untuk kecantikan kulit dalam kehidupan seharian.

Image result for garam

Antara fungsi garam untuk kulit adalah:

1.  Kurangkan jerawat

Kandungan potassium & belerang dalam garam mampu sembuhkan jerawat secara signifikan.  Dua kandungan ini bertindak untuk seimbangkan konsentrasi air dalam kulit dan hilangkan kotoran yang boleh buatkan jerawat makin teruk.  Bukan tu aje, kesan jerawat pun boleh hilang dengan jerawat tau.
Image result for hijab jerawat
Gambar Hiasan



2.  Kawal minyak pada kulit wajah
Haa, ade masalah minyak berlebihan pada wajah?  Cuba rendam garam dalam air suam lepas tu basuh muka korang dengan rendaman tu setiap malam sebelum tidur.  InsyaAllah berkesan. 


Image result for hijab kulit berminyak
Gambar Hiasan

3.  Detox wajah

Garam terbukti secara semula jadi dapat merawat kulit mati sekaligus singkirkan kekotoran pada kulit.  See, jimat duit korang dah kan? 
Image result for detox wajah garam



Selain tu jugak, sambil korang amalkan tips ni jangan lupa consume sekali Dianz Vitamin untuk kesan kulit peloles lebih cepat.  Barulah kulit jadi makin cantik, halus dan berseri!

Image result for dianz vitamin premium


Tips-tips ni bukan setakat murah untuk korang buat, malah mudah aje tau.  Just grab garam kat dapur aje dan amalkan tips-tips ni.  Jangan lupa, kalau korang selalu berusaha nak cantik insyaAllah pasti korang akan berjaya! 

Comments