Bukan Biashe-Biashe Tau Halia Ni!

Halia ni kalau kita tanya orang, mesti banyak cakap gunakan untuk masakan betul tak?  Tapi kalau tanya orang-orang tua dulu-dulu, diorang banyak gunakan halia ni untuk kecantikan diri diorang.  Sebab tu diorang still kelihatan cantik walaupun semakin berusia.

Image result for hijab berusia
Gambar Hiasan

Kali ni mari kita study kenapa halia ni bagus untuk kecantikan diri:

1.  Merahkan bibir

Ambil sehiris halia, sapu kat bibir perlahan-lahan.  Halia berfungsi untuk lancarkan peredaran darah.  Lepas ni tak payah nak pakai lipstick dah!  :kissing_closed_eyes:


Image result for bibir merah


2.  Naikkan seri wajah

Yang bakal pengantin tu, ketuk halia sampai hancur, rendamkan dengan sesudu madu dan air panas sebanyak 300ml.  Lepas tu minum setiap pagi.  Bukan setakat lancarkan peredaran darah, siap boleh buatkan tubuh rasa panas untuk naikkan seri wajah tau.


3.  Bersihkan kulit
Tumbuk halia, campur dengan tepung beras yang dikisar kering.  Satukan bahan, bancuh sampai pekat dan jadikan sebagai lulur.  Sapu kat wajah dan badan agar kulit korang dapat dibersihkan.

Image result for halia tumbuk


4.  Redakan tekanan

Minum air halia dengan madu setiap hari untuk legakan tekanan korang tu.  Bila kurang tekanan, tiadalah masalah kulit kan? 


5.  Hilangkan bau badan

Badan cantik, kulit lawa tapi badan berbau pun tak best kan?  Cara terbaik, minum air teh halia setiap hari.  Barula hilang masalah bau badan tu.

Image result for bau badan hijab


Buat korang yang tak selesa dengan halia untuk kecantikan kulit jangan risau.   Korang boleh jugak consume Dianz Vitamin sebagai alternatif korang untuk dapatkan kulit yang peloles.  Amalkan secara konsisten dan jaga pemakanan korang, insyaAllah masalah kulit yang selama ni menghantui korang akan selesai.  :blush:

Image result for dianz vitamin premium


Pastikan korang amalkan penggunaan halia ni selalu, sebab bukan sekadar murah aje malah mudah untuk diamalkan tips-tips ni dalam kehidupan seharian.  Good luck guys!  :wink:

Comments