Tumit Merekah, Hati Pun Susah!

Sesetengah wanita tak ambil berat langsung tentang penjagaan kulit kaki lebih-lebih lagi bahagian tumit.  Ramai berpendapat kecantikan kulit pada kaki lebih mudah dijaga.  Sebenarnya penjagaan kulit kaki sama pentingnya macam jaga kecantikan kulit di bahagian lain jugak.  Bahagian tumit kaki dikatakan bahagian paling susah nak dijaga.  Bila dah nampak merekah, mulalah rasa sakit nak berjalan. 


Image result for tumit merekah


Macam mana nak selesaikan masalah tumit kaki merekah ni?  Jom ikuti tips-tips ni:

1.  Lemon
Letak hirisan lemon dalam air panas dan rendam kaki kita.  Biar dalam 5 - 10 minit macam tu, kemudian gosok tumit dengan berus.  Nanti kulit merekah tertanggal dan vitamin C dalam lemon tu akan cepatkan pertumbuhan sel kulit kaki yang merekah.
Image result for rendam kaki dengan lemon


2.  Air mawar
Campur air mawar dengan gliserin dan letakkan kat kaki sebelum tidur.  Amalkan selalu supaya kulit kaki jadi lembab.


3.  Madu
Campur madu dengan air panas dan rendam kaki kat dalamnya.  Kemudian gosok secara perlahan kat kulit kaki yang pecah supaya tumit kaki jadi lagi cantik.

Image result for madu


4.  Air beras

Campur air beras dengan madu dan cuka Lepas tu, gosok kaki korang dengannya.  Biar beberapa minit dan kemudian bilas.  Buat seminggu sekali tau.


5.  Dianz Vitamin

Kalau rasa leceh nak amalkan cara-cara tu, better consume Dianz Vitamin untuk kesan yang lebih cepat.  Kalau konsisten korang consume, insyaAllah tumit kaki korang makin kurang rekahan dan tumit korang akan menjadi lembut seperti sediakala. 

Image result for dianz vitamin premium


Amalkan selalu cara-cara di atas.  Lepas ni bolehlah ucapkan selamat tinggal pada masalah tumit kaki merekah korang.  Pastikan jaga kecantikan kulit kaki orang selepas ni ok. 

Comments