Pisang Pun Boleh Jadi Masker Ye?

Yes, betul sis sebab memang boleh.  Sebenarnya masker dari pisang memang bagus untuk menyinarkan kembali wajah kita sceara semula jadi.  Sebab pisang mengandungi vitamin dan mineral yang memang terbukti baik untuk kulit wajah kita.



Image result for masker pisang


Antara manfaat yang kita boleh dapat dari masker pisang adalah:

1.  Hilangkan kulit berminyak
Campur satu buah pisang dan tiga senduk air lemon.  Lepas tu usap kat wajah.  Biar 10 minit kemudian cuci dengan air sejuk.  Nanti makin beransur hilang masalah kulit berminyak tu.

Image result for hijab kulit berminyak


2.  Mencerahkan kulit wajah
Caranya, hancurkan pisang sampai halus lepastu oleskan kat wajah.  Biar sampai kering kemudian bilas aje.  Mudah kan?


3.  Selesaikan masalah kulit mati
Campur satu buah pisang dengan tiga senduk oats.  Tambah sekali minyak kelapa.  Jadikan sebagai masker.  Sambil tu urut perlahan pada wajah.  Dan bersihkan dengan air panas. 

Image result for kulit mati



4.  Hilangkan eyebag
Hancurkan pisang korang dan kemudian sapu kat bahagian bawah mata.  Tunggu dalam 5 minit.  Buat setiap hari tau.


5.  Pelembab semula jadi
Kalau guna pisang, secara tak langsung dapat kurangkan penggunaan krim kimia yang boleh menyebabkan masalah kat kulit korang.  Hancurkan pisang dan sapu kat wajah korang.  Biar selama 10 minit dan lepas tu bersihkan.

Image result for pisang hancur


Rasa leceh nak amalkan tips-tips ni?  Why not consume Dianz Vitamin.  Consume secara konsisten aje guys, masalah kulit wajah korang akan selesai dalam masa yang singkat.  Tak percaya?  Cubalah hari ini! 

Image result for dianz vitamin premium


See, banyak jugak manfaat pisang ni selain buat untuk makan.  Jangan kata kita tak aware ye, sebab memang buah pisang ni terbukti baik untuk kulit korang.  Jom amalkan tips-tips tadi.  Selamat berjaya! 

Comments