Bertompok Habis Muka NI, Aduiii!!!

Masalah bintik hitam naik kat muka ni antara masalah kulit yang sering berlaku dalam kalangan wanita.  Bila masalah bintik hitam naik, of course masalah keyakinan diri akan menurun secara mendadak kan.  Nak jumpa orang pun jadi segan.


Image result for bintik hitam



Jangan sedih sis, setiap masalah ade penyelesaiannya.  Cuba sis amalkan tips-tips menggunakan makanan ni:

1.  Buah betik
Ambil dua potong betik, blend sampai halus.  Lepas tu, tuang dalam bekas berisi susu segar dan madu.  Kemudian, sapu ke seluruh wajah yang ada bintik hitam.  Biar sampai kering dan cuci sampai bersih.

Image result for buah betik


2.  Kacang soya

Vitamin soya ni sebenarnya bagus untuk kulit.  Ambil kacang soya, blend sampai halus jugak.  Dan kemudian sapu kat bintik hitam.  Biar kejap dalam beberapa minit, baru bilas dengan air sejuk sampai bersih.


3.  Putih telur
Sapu putih telur pada bahagian yang ada bintik hitam.  Biar selama 20 minit sampai kering.  Lepas tu, bilas ler.  Buat setiap hari tau.

Image result for putih telur


4.  Lemon

Lemon mengandungi vitamin C yang mampu selesaikan masalah bintik hitam.  Sebiji lemon tu korang potong dua, kemudian sapukan lemon tu kat bahagian bintik hitam.  Buat setiap hari sampai bintik hitam hilang.


5.  Consume Dianz Vitamin
Dan untuk korang yang takde masa nak buat semua tips kat atas, bolehla consume Dianz Vitamin jugak.  Dianz Vitamin bertindak menyingkirkan bintik hitam dan jugak meng'peloles'kan wajah korang secara tak langsung tau.  Rugi sapa yang belum consume lagi. 

Image result for dianz vitamin premium


Amalkan tips-tips diatas dengan kerap untuk kesan yang lebih pantas.  Bila bintik hitam dah hilang baru rasa makin konfiden dengan diri sendiri kan.  Dah kurang rasa malu nak berjumpa dengan orang.  Good luck semua! 



Comments