Berguna Tau Hampas Teh Korang Tu

Minat minum teh?  Selalu lepas minum teh korang buat apa?  Mesti korang buang hampas teh tu kan?  Better korang jangan buang dulu.  Sebab, hampas teh ni berguna untuk kporang yang nak dapatkan kulit cantik ye. 


Related image
Gambar Hiasan


Try amalkan tips-tips ni dengan hampas teh tu.

1.  Awet muda
Sapu hampas teh yang lembab ke seluruh muka, kemudian biar ia kering.  Lepas tu bersihkan dengan air suam.  Antioksidan dalam serbuk teh bertindak sebagai agen anti-penuaan sebenarnya.


                                         Image result for muslimah awet muda

2.  Hilangkan eyebag
Masalah eyebag ke tu?  Celup kantung teh dalam air sejuk, dan tekapkan kat matan  Biar beberapa minit, dan bilas dengan air bersih.  Baru la hilang mata panda korang tu. 


3.  Hilangkan jerawat
Campurkan hampas teh dengan air dan sapu kat kawasan jerawat.  Biar kering dan bilas dengan air bersih.  InsyaAllah jerawat dah tak berani timbul lepas tu.
                                          Image result for muslimah picit jerawat

4.  Mengawal kulit minya
k
Hampas teh pun berfungsi tau dalam mengatur keseimbangan kadar gula yang pengaruhkan penghasilan kelenjar sebum yang jadi penyebab utama minyak berlebihan.


5.  Skrub muka

Hampas teh kan kasar, so jadikan ia sebagai skrub dalam mengatasi masalah sel kulit mati dan membersihkan kotoran serta debu kat muka tu.


Image result for scrub muka teh


Buat korang yang ada masalah kulit tapi bukan peminat teh, disyorkan untuk korang consume Dianz Vitamin secara konsisten.  Masalah kulit berminyak, jerawat, dan nak awet muda pun boleh selesai dengan Dianz Viamin tau.  Rugi sape yang tak consume lagi tu. 

Image result for dianz vitamin premium


Sekarang ni, nak jadi cantik pun boleh pakai hampas teh aje.  Apa alasan korang untuk tak boleh jadi cantik?  Guna hampas teh ni bukan setakat senang aje, murah dan mudah didapati pulak tu.  Semoga korang mendapat manfaat dari perkongsian kali ni.  Selamat mencuba guys!

Comments