Nak Cantik? Makan Sayur!!!

Alaaa, tak nak la makan sayur.  Dah lah tak sedap, pahit pulak tu.  Alololo sis, kalau nak tau yang pahit tu la baik untuk kita.  Tak percaya?  Tahu tak, sayur mempunyai pelbagai khasiat dan zat yang sesuai untuk korang yang nak jaga penampilan dan kecantikan dengan cara mudah dan tanpa melabur wang yang banyak. 


Image result for muslimah cantik
Gambar Hiasan

Di sini disenaraikan beberapa sayur yang sesuai dan bagus untuk kecantikan dan kesihatan kulit korang. 


1. Salad
Sayur salad mengandungi betacarotene yang bagus untuk cantikkan kulit, menyihatkan kulit wajah dan menghalang kewujudan jerawat pada kulit wajah.

                                      Image result for salad


2. Timun
Timun mengandungi air yang banyak. Sesiapa yang nak hidratkan kulit secara semulajadi bolehlah makan timun ye! 



3. Brokoli
Brokoli diperkayakan dengan vitamin C yang berfungsi membentuk kolagen dan seterusnya mengembalikan keremajaan kulit.

                                      Image result for broccoli

4. Bayam

Bayam ada banyak zat besi yang bagus untuk mengekalkan kelembapan kulit wajah dan tubuh korang. Kalau kulit kering dan kusam pun boleh makan jugak bayam.


Kalau korang still nak cantik jugak tapi tak suka makan sayur janganla risau. Korang boleh jadi cantik jugak consume Dianz Vitamin. Sesuai untuk korang yang inginkan kulit sihat, cantik, gebu dan bersih tanpa rasa ragu. Tunggu ape lagi, jom consume Dianz Vitamin sekarang! 



Image result for dianz vitamin premium


Buat sesiapa yang kurang makan sayur tu cubala slow-slow tukar selera korang.  Jangan paksa diri, nak jadi cantik ni kan perlukan masa.  Mana tau lepas ni korang akan bertuka kepada vegetarian pulak kan?  Dahlah sayur murah, nak jadi cantik pun semudah tu aje.  

Comments