Mustahil La Epal Boleh Digunakan Sebagai Penyelesaian Masalah Kulit!

Bunyi macam mustahil kan?  Tapi itulah hakikatnya!  Kajian secara saintifik pun dah dilakukan, memang terbukti yang kandungan vitamin dalam epal mampu merawat masalah kulit korang.  Sebab tu buah epal kaya dengan khasiat yang tinggi.


Image result for hijab makan epal
Gambar Hiasan

Apa kata, kita luangkan masa sikit untuk study khasiat epal ni pada kulit kita.

1. Buang sel mati
Epal mampu hapuskan sel kulit mati dan cegah kedutan pada kulit. Caranya, sapu kulit epal yang diparut ke kulit wajah dan biar selama 15 minit. Kemudian bilas dengan air suam.

Image result for sel kulit mati



2. Singkirkan kulit berminyak
Ada masalah kulit berminyak? Campur epal dengan madu asli, jadikan sebagai masker wajah. Biar selama 10 minit kemudian bilas dengan air bersih.


3. Hilangkan eye bag
Spoilkan kalau ada eyebag? Apa kata korang sapu jus epal dengan kentang parut kat eye bag. Pastu tutup dengan air panas selama 20 minit. Kemudian, bersihkan dengan air suam.

Image result for eye bag hijab



4. Pelembab kulit wajah
Parut halus epal korang, campur dengan madu pastu jadikan sebagai masker. Biar kering lepastu bersihkan dengan air masak.


Kat rumah takde epal? Ala sis, consume aje Dianz Vitamin.  Dianz Vitamin mampu bertindak dalam menangani masalah kulit. Malah, kulit korang akan nampak lebih peloles dan licin dengan syarat korang amalkan Dianz Vitamin secara konsisten ye. Jom peloleskan kulit korang dengan Dianz Vitamin

Image result for dianz vitamin premium


Baru tau kan, makan epal ni bukan setakat bagus untuk kesihatan aje tapi bagus untuk kulit jugak.  Lepas ni kalau nak jadi cantik, kena makin kerapla mendekatkan diri dengan dunia epal ye!



Comments