Kunyit untuk Kecantikan, Bukan untuk Mengunyit!

Haaa, sape kata kunyit sekadar kegunaan untuk memasak aje?  Kunyit ni kalau korang tak manfaat dia, memang tak rugi tau.  Sebab banyak dah terbukti orang gunakan kunyit untuk jadi cantik.  Tak percaya?  Tanya orang-orang tua dulu, sebab diorang pun dulu mana ada pakai produk kosmetik tapi tetap cantik kan? 


Image result for beautiful j=hijabster
Gambar Hiasan

Kunyit bermanfaat sebenarnya pada kulit wajah kita.   Antara manfaat pada kunyit pada kulit wajah ialah:

1. Atasi sel kulit mati
Skrub yang ada kunyit mampu mengatasi sel kulit mati bertompok. Lepas ni kulit wajah korang akan lebih bermaya dan wajah tampil lebih cerah.

Image result for kunyit kecantikan


2. Merawat jerawat

Kunyit mampu singkirkan jerawat sebab dalam kunyit terdapat curcumin yang bersifat antiseptik dan antibakteria. Kedua-dua bahan ni terbukti mampu hapuskan bakteria dan kuman punca jerawat.


3. Menghapuskan kulit berminyak
Campurkan kunyit dengan air lepas tu basuh muka korang dengan air tu. InsyaAllah wajah korang makin kurang berminyak sebab kunyit terdapat minyak mudah meruap (volatile) yang berfungsi sebagai antiradang dan mencegah jerawat yang tak diingini.


Image result for kunyit dan air


4. Cegah pigmentasi
Kesan antiradang dan antiseptik dalam kunyit mampu menyelesaikan masalah pigmentasi dan seterusnya menyejukkan kulit yang sering terkena cahaya matahari.


5. Hapus kedutan
Percaya tak korang kalau buat masker wajah dengan campurkan kunyit parut bersama dengan timun mampu selesaikan masalah kedut di wajah korang? Betul!!! Buat sekali setiap dua minggu, insyaAllah menjadi! 

Image result for kulit kedut



Kalau korang yang jenis ada alahan pada kunyit, jangan susah hati. Jadi cantik dengan Dianz Vitamin je! Amalkan secara konsisten dan hasilnya nanti korang mesti terkejut punya. Sempatla nak jadi cantik sebelum raya kan? 

Image result for dianz vitamin premium



Lepas ni, korang banyakkanlah guna kunyit untuk kulit korang.  Bukan ape, bahan mudah didapati dan murah aje, buat apa nak belanja mahal-mahal untuk jadi cantik?  Selamat menjadi cantik dengan guna kunyit, bukan mengunyit hokayyy!!! 

Comments