Seriusla minyak kelapa pun bagus untuk kecantikan???

Seriusla sis, ni bukan main-main tau!  Haa, ramai yang anggap minyak kelapa ni sekadar untuk rambut aje tapi sebenarnya lebih dari tu tau!  Yang paling best, percaya tak minyak kelapa pun menyumbang kepada kecantikan kulit? 

Related image
Gambar Hiasan

Tak percaya jugak? Apa kata kita study skit kebaikan minyak kelapa ni untuk kecantikan  


1. Moisturizer
Ganti moisturizer korang dengan bahan semula jadi macam minyak kelapa ni. Sapu dengan rata di wajah dan biarkan ia meresap ke kulit.

Image result for hijab lap muka


2. Penghilang makeup
Nak hilangkan makeup pun pakai minyak kelapa aje pun boleh. Lagi best, pakai minyak kelapa untuk clearkan makeup dapat bersihkan wajah tanpa menyumbat pori-pori korang tau. 


3. Scrub badan
Tengah memikirkan scrub badan yang terbaik? Sapu dengan minyak kelapa aje guys, campur sekali dengan bahan eksfoliasi seperti gula merah dan serbuk kopi.

Image result for scrub minyak kelapa


4. Krim pencukur
Haa, tak payah beli kat kedai dah krim pencukur kat kedai tu. Pakai minyak kelapa pun boleh. Lagi smooth woo. 


5. Conditioner
Sebelum tidur, sapu dan usap rambut korang dengan minyak kelapa untuk mengembalikan sinar pada rambut dan kekuatan rambut.

Image result for minyak kelapa rambut


Selain dari minyak kelapa, korang pun boleh consume #DianzVitamin tau untuk kecantikan & kebersihan kulit korang. Jangan risau, bahan-bahan dalam #DianzVitamin adalah berasaskan bahan-bahan semulajadi yang diformulasikan khas untuk kebaikan kulit korang. Jom jadi cantik dengan #DianzVitamin


Image result for dianz vitamin premium



So guys, banyakkan manfaat kecantikan yang kita boleh dapat dari minyak kelapa ni?  Minyak kelapa pun senang aje nak dapatkan kat pasaran, murah lak tu.  Tunggu ape lagi, jom mula amalkan penggunaan minyak kelapa untuk kecantikan sekarang!

Comments