Mitos dan Fakta Kulit Berminyak yang wajib korang tau!

Kalau korang nak dapatkan kulit yang cantik dan sihat, mesti korang wajib ambil tau pasal kulit korang kan.  Lagi-lagi yang ada masalah kulit berminyak tu, kenala study skit kenapa dan apa punca kulit berminyak.


Image result for hijab kulit berminyak
Gambar Hiasan

Ada beberapa perkara yang kita kena ambil berat kalau kita ada masalah kulit berminyak.  Contohnya, kalau kulit berminyak kulit jadi kering dan merosakkan kulit sendiri.  Jom kita study skit-skit mitos dan fakta kulit berminyak yang wajib korang tau.

1.  Berjemur bawah matahari boleh keringkan wajah.
Kalau kita berjemur bawah panas, wajah tak kering pun.  Sebaliknya, korang akan terkena iritasi dan kulit korang jadi makin kering.  Akibatnya, sel kulit akan jadi rosak.  Dinasihatkan kalau nak keluar tu pakaila sunscreen ye.

Related image


2.  Kulit berminyak tak wajib pakai moisturizer.
Ada orang kata kalau pakai moisturizer kulit akan tambah berminyak.  Padahal, pakai toner atau cleanser baru kulit jadi kering.  So, cari moisturizer yang sesuai dengan jenis kulit korang.


3.  Kulit minyak tersumbat takkan mendatangkan jerawat.
Kalau pakai make-up secara selalu, lagilah senang jerawat nak tumbuh.  Sebab liang-liang pori  tersumbat dan seterusnya menghasilkan jerawat.  Bila lapisan kulit dehidrasi semasa liang-liang pori tersumbat, makan akan hasilkan lebih banyak minyak pada kulit.  Penyelesaiannya, kurangkan memakai make-up dan sentiasa percaya kepada natural beauty okay!

Image result for hijab apply makeup



4.  Kulit berminyak bukan sebab faktor genetik.
Sebenarnya, faktor genetik boleh jadi salah satu punca terjadinya kulit berminyak.  Kita mungkin tak boleh halang masalah kulit berminyak tapi sekurang-kurangnya kita boleh elakkan masalah kulit berminyak kan?  Ubah cara hidup dan pemakanan harian korang dengan banyak meminum air masak, amalkan gaya hidup sihat, makan makanan yang sihat, dan pakai produk wajah yang sesuai kulit wajah berminyak.


Selain tu jugak, korang pun boleh makan Dianz Vitamin secara konsisten sebab Dianz Vitamin berfungsi dalam mengatasi masalah kulit korang lagi-lagi masalah kulit berminyak.  InsyaAllah kalau korang konsisten dalam pengambilan Dianz Vitamin, lagi cepat masalah kulit berminyak korang selesai, siap dapat jadi peloles tu!

Image result for dianz vitamin premium


Bila kita study balik mitos dan fakta ni, sebenarnya mudah aje nak atasi masalah kulit berminyak.  Semuanya bergantung pada korang sama ada nak ambil berat atau tak aje dekat mitos dan fakta kulit berminyak.  So diharap korang akan peka dengan masalah kulit korang dan sentiasa menjaga kesihatan dan kecantikan kulit korang tau!

Comments