Kulit kering? Kenapa tak cuba cara-cara ni???

Kaum hawa tak pernah lari dari masalah kulit.  Salah satunya adalah masalah kulit kering.  Bila kulit kering, mulalah kita rasa tak selesa dengan keadaan kulit ni.  Lepas tu, mesti punya rasa tak selesa dengan kulit sendiri.


Image result for hijab kulit kering
Gambar Hiasan


Relax bossku, kenapa nak susah hati kan?  Hari ni apa kata kita ikuti tips macam mana nak selesaikan masalah kulit kering korang tu!


1.  Minum air masak
Air masak adalah pelembab kulit secara semula jadi.  Amalkan selalu minum air masak ye!

Image result for hijab drink water



2.  Makan ikan
Selalu makan ikan salmon yang kaya dengan sumber asid lemak Omega 3 yang akan bantu keanjalan kulit dan elakkan kedutan pada kulit.


3.  Selalu guna pelembab
Manjakan diri korang dengan pelembab agar kulit korang sentiasa lembab.

Image result for pelembab hijab


4.  Gunakan gel lidah buaya
Gel lidah buaya adalah antara bahan semula jadi terbaik untuk mengekalkan kelembapan kulit.  Caranya, ambil gel lidah buaya dan sapu aje kat kulit korang.


5.  Makan Dianz Vitamin
Benda boleh settle dengan Dianz Vitamin, kenapa nak susah hati kan?  Hehehe, makan aje Dianz Vitamin guys.  Dianz Vitamin pun berfungsi dalam membantu melembabkan kulit korang tau.  Yang pasti, korang kena konsisten dalam pengambilan Dianz Vitamin ya.  InsyaAllah kulit korang akan sentiasa lembab dan peloles!

Image result for dianz vitamin model



Dah tau kan tips-tips macam mana nak lembabkan kulit korang balik? So harap-harap korang janganlah sekadar baca, share-share kepada kawan-kawan korang yang lain dan amalkan jugak.  Semoga bermanfaat untuk korang!

Comments