Hebat betul khasiat air beras ni!

Setiap kali masak nasi, korang buang tak air beras tu?  Kalau boleh korang janganla buang air beras tu.  Kalau korang nak tau, sebenarnya air basuhan beras tu ade khasiat tersendiri tau, lagi-lagi untuk korang yang nak jaga kecantikan diri.

Image result for air basuhan beras

Sebenarnya, banyak tau khasiat air basuhan beras ni untuk kecantikan kulit korang.  Antaranya:


1.  Redakan iritasi & pulihkan jerawat
Mampu meredakan iritasi dan memulihkan kulit jerawat kerana kandungan allantoin dalam air beras tu.

Image result for hijab jerawat


2.   Mencegah Pigmentasi
Cegah pigmentasi kulit sebab air beras ade oryzanol yang berfungsi dalam mengatasi pigmentasi kulit.


3.  Perbaiki tekstur kulit
Membaiki tekstur kulit korang agar korang dapat kulit yang lembut.

Image result for air basuhan beras


4.  Mengatasi minyak berlebihan
Air beras pun berfungsi untuk mengatasi minyak berlebihan di wajah. Cuci muka dengan air beras secara kerap untuk kurangkan minyak di wajah korang.


5.  Mengatasi parut
Ada masalah parut? Sapu aje dengan air beras. Kan air beras ade oryzanol dan pitera yang bertindak menyembuhkan parut di kulit.


Image result for wajah parut
Gambar Hiasan


Selain tu jugak, untuk korang yang jenis jarang masak nasi mesti tak tau mana nak dapat air beras kan. Tak payah susah-susah, boleh aje consume #DianzVitamin untuk dapatkan kulit cerah, segar dan sihat bak bidadari. Pastikan korang konsisten dalam pengambilan #DianzVitamin untuk kesan yang lebih power! 

Image result for dianz vitamin premium


Nak jadi cantik memang sebenarnya mudah aje.  Kita jangan bazirkan wang sampai beribu ringgit sebab nak cantik.  Sebabnya, pakai bahan-bahan yang ade kat dapur kita pun dah cukup lagi-lagi air basuhan beras ni.  Asalkan korang konsisten amalkan penggunaan air basuhan beras, insyaAllah makin bertambah cantik kulit korang.  Selamat berjaya guys!

Comments