5 Tips Rawat Kulit Sensitif yang pasti korang rasa wow!!!

Masalah kulit sensitif ni sebenarnya takde penyelesaian.  Sebab dalam 10 orang, 5 orang akan ada masalah kulit sensitif yang teruk.  Bila dah kena kulit sensitif ni, mula lah muka-muka jadi merah, kulit jadi gatal dan macam-macam lagila masalah kulit korang akan dapat.  

Image result for muslimah kulit sensitif
Gambar Hiasan

But untuk korang yang ade masalah kulit sensitif, jom amalkan 5 tips rawat kulit sensitif ni yang korang pasti akan rasa wow punya.  

1.  Gunakan pelembab wajah
Lembabkan kembali wajah korang dengan pakai pelembab wajah.  Sebab nak sembuhkan dan lindungi kulit sensitif korang dari keradangan dan jangkitan, so kelembapan di lapisan permukaan kulit perlu untuk dipertahankan.

Image result for moisturizer
Gambar Hiasan

2.  Gunakan pembersih wajah yang sesuai 
Pilih produk pembersihan wajah yang sesuai dengan kulit wajah korang.  Kalau korang tak tau macam mana nak pilih, ape kata korang test pakai dulu selama 6 bulan.  Kalau kulit korang still ade muncul merah-merah atau ekzema tandanya pembersih muka tu tak sesuai dengan wajah korang.


3.  Produk kosmetik yang selamat
Pilih produk kosmetik yang selamat dan sesuai dengan kulit muka korang.  Cari produk kosmetik yang bukan sekadar ade antioksidan yang kuat, tapi jugak bahan-bahan anti keradangan.

Image result for hijab looks mirror


4.  Sapu serbuk kopi
Haa, cara ni antara cara yang mudah dan senang.  Sapu aje serbuk kopi kat kawasan kulit sensitif.  Sebabnya serbuk kopi mengandungi antioksidan tinggi yang baik untuk atasi kulit sensitif.


5.  Makan Dianz Vitamin
Takde masa nak amalkan tips-tips diatas?  Consume aje Dianz Vitamin guys.  Buat korang yang ade masalah kulit sensitif macam radang kulit dan ekzema, kalau korang consume Dianz Vitamin secara konsisten insyaAllah masalah kulit korang akan selesai.  Sambil-sambil tu jaga jugak pemakanan korang ye.

Image result for dianz vitamin


So guys, tak susah pun nak amalkan tips-tips ni.  Yang pasti, korang kenala sentiasa berusaha dan gigih amalkan tips-tips ni selalu.  Kalau korang konsisten, insyaAllah masalah kulit sensitif korang akan selesai.  Selamat beramal semua!!!

Comments