3 Khasiat Sengkuang yang korang pasti rasa akan terkejut!

Sapa suka makan sengkuang angkat tangan!!!!  Hahaha, sengkuang ni sebenarnya sedap kalau kita makan lagi-lagi time tengok tv.  Tambah lagi kalau cicah dengan kuah rojak, fuhh bak kata orang Penang memang surrrrrrr habislah!!!!


Related image
Gambar Hiasan

Tapi tahukah korang, sengkuang ni sebenarnya berkhasiat lagi-lagi untuk kesihatan kulit wajah.  Malah boleh buat korang rasa makin muda jelita.  Tak percaya?  Jom kita study skit khasiat sengkuang ni.


1.  Kuasa Mencerah
Buah sengkuang ada pati yang mampu untuk mencerahkan kulit.  Apa kata korang cuba buat masker sengkuang?  Caranya, parut buah sengkuang dan sapu pada wajah.  Biarkan selama 15 minit dan kemudian bilas dengan air.

Image result for masker sengkuang



2.  Mencegah Penuaan
Sengkuang pun ada vitamin C yang kita sedia maklum tau mampu cegah proses penuaan.  Cara terbaik untuk dapatkan khasiat vitamin C pada sengkuang, pakai masker sengkuang pada waktu malam.  Lakukan secara kerap ye.


3.  Segarkan kulit
Sengkuang pun ada juga mengandungi vitamin B yang mampu menjadikan kulit lebih sihat dan segar.  Amalkan pemakaian masker pada waktu malam atau korang makan aje sengkuang kalau nak dapatkan kulit sihat.  Korang nak buat jus pun boleh.


Image result for hijab cuci muka


Selain daripada sengkuang, korang pun boleh dapatkan kulit cantik dengan Dianz Vitamin.  Kalau korang consume Dianz Vitamin dengan kerap dan teratur, insyaAllah kulit korang akan jadi makin peloles dan cerah.  Nak kesan lebih baik, amalkan pengambilan Dianz Vitamin dan sengkuang sekali.  Baru lagi power kan!

Image result for dianz vitamin premium


Sambil makan sengkuang pun boleh jadi cantik ye.  Jangan pandang rendah pada kuasa sengkuang.  Tak rugi pun kalau korang try!

Comments