Tabiat Harian Yang Membuatkan Kulit Cepat Kedut dan Nampak Tua!

Sapa tak suka jadi cantik betul tak?  Lumrah kalau jadi perempuan, mesti nak jadi cantik.  Sampai sanggup berhabis duit nak beli produk kecantikan.

Image result for mira filzah
Gambar Hiasan

Tapi ramai yang tak sedar, kecantikan sebenar datang dari dalam.  Sebenarnya, tabiat wanita tu sendiri yang membuatkan kulit diorang jadi semakin tua dan berkedut.  Jom kita tengok tabiat mana yang membuatkan wanita tu sendiri buat kulit jadi makin tua dan kedut. 


1.  Tidur tak cukup
Rehat tu perkara paling penting dalam hidup manusia.  Tidur adalah salah satu cara terbaik untuk mendapatkan rehat untuk badan dan minda.  Jika kita kurang tidur, secara tak langsung akan mempercapatkan proses penuaan kulit.


2.  Tekanan
Selalu stress?  Tahukah korang kalau korang selalu stress lagi cepat proses penuaan kulit berlaku.  Dan lagi cepat nampak kedut kat wajah korang tu.  Walaupun bukan dalam kategori tabiat, cuma kalau selalu buat akan jadi tabiat kan?

Image result for muslimah stress


3.  Pemakanan tidak sihat
Kalau korang ada tabiat makan makanan segera.  Better stop sekarang.  Sebab korang akan kelihatan lagi tua dari umur.  Tu belu masuk faktor penyebab kesihatan dan pertambahan berat badan lagi kan?
Sebaliknya, banyak amalkan makan sayur-sayuran dan buah-buahan.


4.  Bersolek berlebihan
Banyak bersolek?  Korang sedar tak korang dah secara tak langsung buatkan liang-liang kulit tersumbat dan cepatkan penuaan kulit korang.  Penggunaan produk kulit yang ada bahan kimia boleh sebabkan kerengsaan, berwangian dan alkohol yang lebih boleh akibatkan kulit jadi kering, dan hasilkan kedutan dan garis halus pra-matang.  Sebaliknya, untuk rawat balik kulit korang tu, pakai aje Dianz Mask And Moist untuk segarkan wajah korang dan bersihkan kulit wajah korang dari segala jenis kekotoran seperti whitehead dan blackhead agar liang-liang kulit korang terbuka kembali.

Image result for dianz mask and moist


Jadi, siapa yang jenis selalu jaga kecantikan kulit wajah sila ambil perhatian ye.  Kesihatan dalaman akan buatkan kesihatan luaran turut cantik.

Comments