Nak hilangkan kulit berminyak? Ini caranya!

Bangun pagi, tengok cermin terus jadi bad mood.  Sebab apa?  Sebab muka berminyak ler sis....  Tapi relax dulu, jangan bad mood sangat.  Sebab kulit muka menghasilakn minyak untuk lindung kulit kita daripada jadi terlalu kering.  Tapi kalau kulit muka jadi minyak berlebihan, haa tu baru boleh bad mood. 

Related image
Gambar Hiasan

Janganla selalu bad mood ye sis, jom amalkan tips-tips ni untuk hilangkan kulit berminyak yang belebihan.

1.  Guna pembersih muka lembut.
Cari pembersih muka yang ada benzoyl peroxide, salicylic acid, glycolic acid atau beta-hydroxy acid sebab bahan-bahan ni berkesan dalam mengawal pengeluaran minyak kat muka.

Related image


2.  Elak cuci muka dengan bahan kasar.
Stop cuci muka korang pakai span yang keras, sebab ia akibatkan penghasilan kulit minyak yang makin banyak.  


3.  Cuci muka waktu siang dan malam.
Jadikan rutin cuci muka waktu sebaik bangun tidur dan sebelum masuk tidur.  Rutin ini menstabilkan kadar pengeluaran minyak semula jadi di muka.


Related image


4.  Guna toner di bahagian berminyak sahaja.
Sapu toner di bahagian kulit yang berminyak sahaja.



5.  Makan Dianz Vitamin.
Cara paling mudah untuk korang.  Pastikan korang selalu amalkan pengambilan Dianz Vitamin sebab Dianz Vitamin membantu korang mengurangkan penghasilan minyak berlebihan di muka korang.  Dengan syarat, sentiasa konsisten dalam pengambilan.

Image result for dianz vitamin



Amalkan cara-cara di atas dan jadikan sebagai rutin, supaya korang akan dapat kulit wajah yang lebih bersih, licin dan peloles.  Selamat mencuba!  

Comments