Laaa, senang aje nak dapat kulit wajah glowing & peloles!!!

Dah cuba macam-macam cara nak dapatkan kulit wajah yang glowing & peloles tapi hasilnya mengecewakan?  Dah rasa nak give up?  Kemon sis, jangan cepat putus asa.  Lagipun sebenarnya senang aje nak jadi peloles ye!!


Related image


Haa, kat sini ade tips macam mana nak dapatkan kulit wajah yang glowing dan peloles.  Korang jangan terkejut pulak ye, sebab senang je caranya.


1.  Minum air masak secukupnya
Minum air sekurang-kurangnya dua liter sehari untuk pastikan sistem dalaman badan korang berfungsi dengan baik.  Bila tubuh badan dapat air yang mencukupi, kulit akan jadi lembab, bersih dan cerah secara natural.

Image result for muslimah drink water



2.  Air beras 
Air yang korang dapat lepas basuh beras tu jangan buang dulu tau.  Sebab dikatakan air beras mampu menghalus dan memutihkan kulit.  Amalkan berendam dengan air beras selama 15-20 minit setiap hari.


3.  Masker beras pulut
Ambil beras pulut, goreng tanpa minyak sampai beras pulut nampak kekuningan.  Lepas goreng, tumbuk atau kisar beras tersebut sampai jadi bedak.  Kemudian, bancuh dengan air dan sapu pada wajah.  Biarkan sampai kering dan kemudian bilas dengan air bersih.  InsyaAllah, kalau amalkan selalu kulit wajah korang akan jadi lebih gebu dan anggun.

Image result for masker beras pulut


4.  Guna yogurt asli
Yogurt ni bukan setakat untuk makan aje, tapi berkesan untuk kulit jugak!  Caranya, ambil yogurt asli dan lumurkan di wajah dan di leher dan biarkan kering sebelum dibilas dengan air bersih.  Amalkan 3 kali seminggu.  


5.  Makan Dianz Vitamin
Antara cara paling mudah dan simple.  Consume Dianz Vitamin secara konsisten ye sis.  InsyaAllah, khasiat dalam Dianz Vitamin akan bantu dalam mendapatkan kulit wajah yang glowing dan peloles.  Bukan setakat tu aje, parut-parut kat wajah pun boleh hilang jugak kata ko!

Image result for dianz vitamin



See, siapa kata susah nak dapatkan kulit wajah glowing dan peloles?  Senang ajer sis-sis sekalian.  Cuma antara korang nak atau tak buat aje.  Lepas ni, kalau rasa nak kulit wajah korang sentiasa glowing dan peloles silakan follow tips-tips ni ok.  Good luck sistur-sistur sekalian!  

  

Comments