Kulit kusam & kering? Jom cuba cara ni!!!!

Dalam cuaca yang tak menentu ni, ramai wanita kat Malaysia ni yang susah hati.  Mana taknya, perubahan cuaca kat Malaysia ni boleh sebabkan masalah kulit kusam & kering tau.  Kulit wajah kering terjadi sebab penghasilan minyak di wajah yang kurang dan sebabkan kulit jadi kering dan kasar.  Selain tu, salah pakai produk kecantikan boleh jadi punca ye.

Image result for wajah kering muslimah
Gambar Hiasan

Ada beberapa cara nak atasi masalah kulit kering dan kusam ni.  Antaranya:


1.  Makan buah-buahan dan sayur-sayuran.
Buah dan sayur ada antioksidan yang mampu bantu melawan radikal bebas.  Kalau banyak makan buah dan sayur bukan setakat dapat kulit yang lembab dan bersinar, korang siap jadi bertambah sihat ye!  

Image result for buah dan sayur


2.  Minum air masak.
Minum air masak sekurang-kurangnya 8 gelas sehari.  Air masak mampu membantu tubuh terhindar dari masalah hidrasi dan yang sebabkan kulit wajah kering dan kusam.


3.  Jangan kerap mandi air panas.
Kerap mandi air panas dan air sejuk boleh hilangkan kelembapan kulit.  So, kurang-kurangkan tabiat ni ok.


Image result for muslimah mandi


4.  Jangan kerap gosok muka.
Boleh nak gosok muka, cuma dengan perlahan dan jangan terlalu kerap.  Bila kerap gosok muka secara kasar, akan akibatkan muka korang alami iritasi.


5.  Makan Dianz Vitamin.
Bila dah semakin sibuk ni, kadang-kadang kita takde masa nak buat semua cara-cara ni kan?  Apa susah, makan aje Dianz Vitamin guys.  Berkesan dalam atasi kulit wajah yang kering dan kusam.  Silap haribulan boleh jadi peloles la korang pasni kan.   

Related image


Lepas ni, korang dah takde alasan untuk dapatkan kulit wajah yang kembali segar.  Amalkan tips-tips ni, insyaAllah impian korang nak dapatkan kulit wajah yang peloles memang tercapai.


Comments