Habisla muka rosak sebab mekap!!!!

Betul ke orang cakap wanita tak dapat hidup tanpa mekap?  Maksudnya memang perlukan mekap jugak ke kalau nak jadi cantik?  Korang tau tak, kalau selalu pakai mekap muka boleh rosak.  Bukan setakat rosak, masalah kulit akan datang kat korang sekaligus. 

Image result for muslimah muka rosak
Gambar Hiasan

Buat kaum hawa sekalian, jangan risau kalau korang tak boleh hidup tanpa mekap.  Apa kata korang cuba tips-tips ni untuk dapatkan kulit bersih dan sihat tanpa selalu sangat mekap.

1.  Cuci mekap sebelum tidur.
Kalau korang ada tabiat tidur pakai mekap, baik hentikan.  Bagi can untuk kulit bernafas dengan sempurna.  Biar kulit bersih untuk sepanjang malam.


2.  Sapu krim malam.
Pakai krim malam sebab krim malam berfungsi pulihkan muka menerusi bahan aktif yang ada dalam krim malam tu.  

Image result for night cream no brand


3.  Rajinkan sapu pupur pada wajah.
Pupur tradisional sebenarnya sama hebat dengan produk yang ada kat pasaran tau.  Apa kata korang cuba pupur tomato.  Tumbuk dua bijik tomato sampai lumat, lepas tu lumur pada wajah yang dicuci.  Biar sampai kering dan kemudian bilas.


4.  Pakai Dianz Mask and Moist.
Muka korang kotor disebabkan mekap?  Segarkan muka korang dengan Dianz Mask and Moist!  Bersihkan kotoran kat muka korang sambil rasa kehebatan kesegaran moisturizer Dianz.  Percayalah, korang mesti rasa perbezaannya nanti!  

Image result for dianz mask and moist


5.  Bersih wajah dengan betul.
Cuci wajah korang sebersih-bersihnya ikut kaedah yang betul.  Buat rutin double cleansing supaya kulit korang betul-betul bersih dan bebas dari mekap sepenuhnya.  Mulakan dengan mencuci menggunakan pencuci muka jenis minyak. Gosok lembut pada wajah terutama bahagian mata kerana lapisan kulit di bahagian ini lebih nipis. Kita tidak mahu kulit cepat menua. Lepas tu, cuci muka dengan pencuci normal korang. Ini lebih bersih dan memuaskan.


So, tak susahkan nak wajah yang cantik dan bersih tanpa mekap?  Lepas ni train diri korang untuk kurangkan pakai mekap agar wajah korang selalu bersih dan semakin bertambah peloles!

Comments