Fakta-Fakta Jerawat Yang Dianggap Mitos

Banyak dalam kalangan kita ni selalu salah sangka tentang jerawat.  So, orang akan anggap perkara-perkara ni remeh dan seterusnya menimbulkn jerawat.  Bila dah timbul jerawat, haa mulalah rasa menyesal kan?


Image result for muslimah jerawat
Gambar Hiasan

So untuk mengelakkan korang rasa menyesal, jom kita study sikit fakta-fakta jerawat yang korang selalu anggap sebagai mitos.  Untuk pengetahuan korang jugak ye ni.

1.  Peluh bukan penyebab utama jerawat.
Peluh sebenarnya tak sebabkan jerawat, tapi kotoran, bakteria dan minyak yang terkumpul penyebab utama jerawat.  Korang yang kuat berpeluh tu jangan risau ok?  Takdenye jerawat nak timbul kalau peluh banyak sangat.

Image result for muslimah bersukan



2.  Jerawat akan hilang sendiri hasilkan bekas.
Jerawat tak akan hilang sendiri kalau korang biarkan.  Sebaliknya jerawat akan jadi matang dan meninggalkan bekas.  Cara terbaik, pakai ubat jerawat supaya jerawat korang kecut balik.


3.  Jangan lewat memakai pelembab wajah.
Walaupun korang memiliki wajah berminyak, bukan bermakna korang boleh tak pakai pelembab wajah.  Korang pun mungkin terfikir yang pelembab boleh buat wajah korang semakin berminyak dan menggalakkan pertumbuhan jerawat.  Sedangkan jerawat muncul semasa kulit wajah korang kering.

Image result for muslimah use moisturizer



4.  Jangan selalu picit jerawat.
Ramai orang rasa picit jerawat boleh kurangkan jerawat.  Korang tau tak, kalau korang picit jerawat selalu nanti akan tinggalkan bekas dan bakteria dari jerawat akan merebak ke bahagian kulit yang lain.


5.  Stress boleh sebabkan kemunculan jerawat.
Korang yang selalu stress, sila ambil perhatian.  Stress boleh jadi pendorong untuk kemunculan jerawat kat wajah korang.  So, buat ape nak stress-stress kan?  Jalani gaya hidup yang positif.

Related image


Ape yang perlu korang buat kalau jerawat muncul secara korang tak sangka?  Just consume Dianz Vitamin aje.  Bukan setakat menghilangkan jerawat dan parut jerawat, siap boleh merawat kulit korang yang alami alahan tau.  Mana nak dapat vitamin power-mower macam ni kan?  

Image result for dianz vitamin


Bagi sesiapa yang nak elakkan jerawat, sentiasa ingat fakta-fakta ni okay guys!


Comments